TU Berlin

Chair of Information and Communication ManagementOverview

Page Content

to Navigation

Publications of the Chair

A

Arnold, H., Erner, M. and Berlin, M. (2009). Mehr Sicherheit und Effizienz durch Informations- und Kommunikationstechnik. Das vernetzte Automobil. Hüthig Verlag.


B

Berlin, M. and Zarnekow, R. (2010). Quality of innovation activities – an analysis of quality management instruments. Procedings of the 3rd ISPIM Innovation Symposium 2010


Blankenhagel, K. J. (2019). Identifying Usability Challenges of eHealth Applications for People with Mental Disorders: Errors and Design Recommendations. 13th EAI International Conference on Pervasive Computing Technologies for Healthcare

Link to original publication


Blankenhagel, K. J., Linker, M. and Zarnekow, R. (2019). Evaluating the Requirements of Digital Stress Management Systems: A Modified Delphi Study. 8th EAI International Conference on Wireless Mobile Communication and Healthcare


Blankenhagel, K. J., Witte, A.-K. and Zarnekow, R. (2019). Digitalisierung in der Stressprävention – eine qualitative Interviewstudie zu Nutzenpotenzialen. 14. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik (WI)

Link to original publication

Blankenhagel, K. J., Theilig, M.-M., Koch, H., Witte, A.-K. and Zarnekow, R. (2019). Challenges for Preventive Digital Stress Management Systems – Identifying Requirements by Conducting Qualitative Interviews. 52nd Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS)

Link to original publication

Bravo-Sanchez, C., Übernickel, F. and Zarnekow, R. (2005). Was die IT von der Industrie lernen kann. Computerworld, 12-13.


Bravo-Sanchez, C., Übernickel, F. and Zarnekow, R. (2005). Lean IT: Die Industrialisierung des Informationsmanagements. is report, 12-17.


Bravo-Sanchez, C., Gebauer, H., Zarnekow, R. and Brenner, W. (2005). Produkte aus der IT-Fabrik. io new management - Zeitschrift für Unternehmenswissenschaften und Führungspraxis, 14-18.


Bravo-Sanchez, C. and Zarnekow, R. (2006). IT-Product-Engineering: Ein methodisches Vorgehen zur Gestaltung von IT-Produkten und IT-Produktkatalogen. Handbuch IT-Management. TCW, 53-71.


Brenner, W., Meier, A. and Zarnekow, R. (2003). Strategisches IT-Management. dpunkt.


Brenner, W., Schubert, C. and Zarnekow, R. (1997). Agentenbasierte elektronische Märkte: Die Zukunft des Handels?. Absatzwirtschaft, 112-120.


Brenner, W., Wilking, G. and Zarnekow, R. (1999). Strategische Aspekte des Make-or-Buy im Informationsmanagement. HMD - Theorie und Praxis der Wirtschaftsinformatik, 9-18.


Brenner, W. and Zarnekow, R. (2003). E-Procurement und Procurement Policy. Handbuch Beschaffung. Hanser, 317-338.


Navigation

Quick Access

Schnellnavigation zur Seite über Nummerneingabe